På Bakels Sweden följer vi noga utvecklingen på marknaden genom till exempel rapporter från Innova och Innovas produktdatabas, såväl som insikter genom vårt eget nätverk av Bakelsbolag runt om i världen. Det möjliggör ett innovativt arbetssätt och att vi snabbt kan plocka upp på nya behov.

Att hålla koll på trender är en viktig strategi för verksamheter som vill ligga i framkant, kunna förutse förändrade preferenser hos kund och leverera smaker och ätupplevelser som efterfrågas. Genom att vara pålästa och insatta vet vi att våra produkter och tjänster möter behoven på marknaden, samtidigt som vi är redo för framtiden.

Insikter bidrar till tillväxt

Under det här året har vi delat intressanta insikter om några av de trender som formar vår bransch just nu. Från vår senaste artikel om smaker 2024/25 till en trendspaning om vad konsumenten efterfrågar inom det söta bagerisegmentet. Detta är material som ger värdefull insikt och som kan vara ett stöd i produkt- och affärsutveckling.

Vi har också utforskat hur bageriföretag kan attrahera generation Z, en viktig målgrupp för framtida tillväxt. Dessutom har vi fördjupat oss i det populära konceptet Hygge, och gett flera fina recept som speglar denna mysiga trend som spritt sig långt bortom Skandinavien.

Produktutveckling utifrån marknadens efterfrågan

Våra produktutvecklare och tekniska bagare arbetar nära våra kunder runt om i världen och hjälper till med produktutveckling. Med en djup förståelse för bageribranschen hjälper vi små och stora bröd- och kakproducenter att optimera sina recept, minska produktionskostnader och lösa utmaningar.

Varmt välkommen att kontakta oss för mer information.

Med kunskap och insikt kan du ligga i framkant.